کاوش موضوع طراحی محصول
صفحه اصلی
طراحی محصول
طراحی محصول (به انگلیسی: Product Design) به عنوان یک فعل، به مفهوم ایجاد یک محصول جدید است تا توسط یک کسبوکار به خریداران فروخته شود. عوامل مشترک بسیار گسترده و تولید مؤثر و توسعهٔ ایدهها از طریق فرآیندی که منجر به تولید محصولات جدید میشود. بنابراین، این یک نمود عمدهٔ توسعهٔ محصول جدید است.
فرایند طراحی محصول: مجموعهای از فعالیتهای استراتژیک و تاکتیکی، از ایدهپردازی تا تجاریسازی است که برای ایجاد طراحی محصول استفاده میشود. در یک رویکرد سیستماتیک، طراحان محصول ایدهها را مفهومسازی و ارزیابی میکنند و آنها را به اختراعات و محصولات ملموس تبدیل میکنند. نقش طراح محصول ترکیب هنر، علم و فنآوری برای خلق محصولات جدیدی است که مردم بتوانند از آن استفاده کنند. نقش در حال تکامل آنها توسط ابزارهای دیجیتال تسهیل شدهاست که اکنون به طراحان اجازه میدهد کارهایی را انجام دهند که شامل برقراری ارتباط، تجسم، تجزیه و تحلیل، مدلسازی سهبعدی و در واقع تولید ایدههای ملموس به روشی است که در گذشته، منابع انسانی بیشتری را مصرف میکرد.
طراحی محصول گاهی با طراحی صنعتی اشتباه گرفته میشود (و قطعاً با آن همپوشانی دارد) و اخیراً به یک اصطلاح گسترده شامل: خدمات، نرمافزار و طراحی محصول فیزیکی تبدیل شدهاست. طراحی صنعتی عامل ارتباط فُرم هنری و قابلیت استفاده به منظور تولید انبوه کالاها است، که معمولاً با طراحی صنایع دستی و ارگونومی پیوند دارد. از جنبههای دیگر طراحی محصول و طراحی صنعتی شامل طراحی مهندسی میشود؛ بهویژه زمانی که مسائل مربوط به عملکرد یا کاربرد (مثلاً حل مسئله) مطرح است، اگرچه چنین مرزهایی همیشه واضح نیستند.
طراحی محصول را تولید و ارائه ایده، توسعهٔ مفهوم، آزمودن و در نهایت ساخت یا پیادهسازی یک شیء فیزیکی یا یک نوع از خدمات تعریف میکنند. طراحان محصول، ایدهای را در ذهن خود تصور میکنند و سپس آن را در پیکره یک محصول، مشهود و متجسم میکنند. این طراحان با مسائلی از قبیل فناوری، ارگونومی، قابلیت کاربری، دانش مواد و کیفیت سروکار دارند.... بیشتر در ویکی پدیا